«Шторм» на ринку алкоголю або «буря у склянці» горілки

Фото: Топ-3 мировых водочных бренда.

«Шторм» на ринку алкоголю або «буря у склянці» горілки

Фото: Топ-3 мировых водочных бренда.Виробництво та продажі горілки в Україні й в світі значно скоротилися — відзначають провідні експерти ринку алкоголю.

Щорічно в світі споживають близько 350 млн дал горілки, і не менше половини цього обсягу припадає на Україну, Казахстан, Білорусію та Росію. Цілком закономірно, що негативні тенденції на цих ринках суттєво вплинули на світові тренди виробництва і споживання міцних напоїв. Так, за даними аналітичного агентства RTRI Україна, загальний обсяг офіційних продажів горілки в Україні за перші три квартали 2014 скоротився на 25%. За даними Держстату, за цей період в країні було вироблено 17,6 млн дал горілки. Це на 19% нижче, ніж за той же період в 2013 році, коли виробництво горілки в країні також знизилося на 17,3%.

Авторитетне британське видання Drinks International у своєму аналітичному огляді галузі відзначає, що імпортні горілчані бренди значно втратили позиції на українському ринку. Причина — істотне падіння попиту на весь імпортний алкоголь, так як в результаті девальвації гривні його ціна підскочила мінімум удвічі, що виявилося не по кишені більшості українців. Як наслідок, українські споживачі переорієнтувалися на вітчизняні торгові марки.

Тренди світового ринку горілки наочно ілюструє так званий «Клуб мільйонерів» — рейтинг найбільших гравців, який щорічно складається Drinks International. Умови попадання в нього — це продажі на рівні мінімум одного мільйону девятілітрових кейсів. Цього року з 52 горілчаних брендів у списку «мільйонерів» залишилося тільки 46, при цьому продажі впали у 24х з них.

Так, флагманський бренд компанії Diageo Smirnoff став продаватися гірше вперше з 2010 року — його продажі впали на 2% до 25,6 млн девятілітрових кейсів. Ще один світовий лідер Absolut компанії Pernod Ricard зменшив продажу в 2014 р на 4% — до 11,1 млн девятілітрових кейсів. У трійці світових горілчаних лідерів зростання демонструє тільки «Хортиця» холдингу Global Spirits, продажі якої збільшилися на 11%. Хороший річний результат дозволив бренду очолити категорію Regional Vodkas і стати українською горілкою №1 у світі за обсягами продажів.

Global Spirits вдалося знайти шлях процвітання в той час, коли загальні показники продажів горілки на українському ринку скоротилися на 25% за перші три квартали 2014,

— зазначають експерти Drinks International.

Фото: Топ-30 мировых водочных бренда.Висновки Drinks International підтверджує ще одне дослідницьке агентство алкогольного ринку — International Wine and Spirit Research, яке опублікувало список ста найкращих у світі алкогольних брендів за підсумками продажів 2014 року. За даними IWSR, ТОП-3 світового горілчаного ринку склали Smirnoff, Absolut та «Хортиця».

Аналітики ринку відзначають, що світова тенденція спаду не говорить про зменшення споживання і заявляють про те, що контрафактна продукція продовжує займати до 40% у загальній структурі продажів. Легальні виробники сподіваються, що останні законодавчі ініціативи допоможуть ефективно боротися з «сірим» ринком. Так, збільшення мінімальної роздрібної ціни з 10 липня 2015 є тим дієвим механізмом, який обмежить продаж тіньової продукції і нарешті відчутно знизить частку «сірого» ринку — підкреслюють оператори ринку.

Share this post