За статистикою, пивна індустрія відіграє велику роль у зміцненні економіки ЄС

12.11.2015 в 9:34 | Автор: pr. Man
 

Фото: За статистикою, пивна індустрія відіграє велику роль у зміцненні економіки ЄС.Союз пивоварів Європи опублікував дослідження «Пивна статистика 2015», яке розглядає основні показники в галузі в 2014 році і простежує тенденції ринку з 2009 року по всіх країнах ЄС. Відповідно до цієї публікації, пивна галузь в Європі успішно розвивається, нарощує виробництво і створює нові робочі місця.

Показники за 2015 рік вселяють надію і ще раз підкреслюють, що пиво створює ланцюжок доданої вартості, який допомагає відновленню галузі після економічної кризи 2008/2009,

– зазначає П’єр-Олівер Бержерон (Pierre-Olivier Bergeron), генеральний секретар Союзу пивоварів Європи (The Brewers of Europe).

З 2010 року ми побачили, що споживання та виробництво по Європі залишаються стабільними, а чимала кількість нових пивоварень, які відкриваються, показують, яку важливу роль відіграє пиво у відновленні економіки Європи.

Пивний сектор також займає одне з перших місць по створенню нових робочих місць, – що є пріоритетом стратегії «Європейське зростання 2020». Галузь стимулюється збільшенням експорту, який в 2014-му виріс до 8 мільярдів літрів.

У 2014-му році ми побачили, що кількість робочих місць, прямо зайнятих в пивній індустрії, зросла на 3,9% в порівнянні з 2013 роком,

– продовжує Бержерон.

Це досить-таки великий зріст, оскільки ці робочі місця далі по ланцюжку створюють додаткову зайнятість у таких суміжних галузях як сільське господарство, логістика, транспорт, ресторанний сегмент, роздрібна торгівля і т.д.

На даний момент в ЄС працює понад 6 500 активних пивоварних заводів, удвічі більше, ніж у 2008-му. Крім того, тільки в 2014-му році відкрилося 650 нових виробництв, а це вже на 11% більше, ніж у попередньому.

Успіх пивоварної галузі до сих пір сильно залежить від державної підтримки. Пивовари з усього континенту відзначають: для здорової конкуренції між собою і на зовнішніх ринках, їм дійсно необхідний стабільний і продуманий податковий режим.

Крім усього іншого, пивовари зацікавлені в популяризації помірного споживання пива. У березні цього року Союз пивоварів Європи заснував добровільний рух, який закликає всі бренди вказувати інгредієнти і поживну цінність продуктів на етикетках. Ця схема вже на законодавчому рівні застосована до безалкогольних напоїв в ЄС. Така ініціатива ще раз доводить, що пивовари дивляться далі європейського законодавства. Їх головна мета – щоб споживачі отримували всю потрібну інформацію і робили усвідомлений вибір марки пива, яке вони купують і вживають (згідно новини на сайті Союзу пивоварів Європи).

Українські пивовари теж розуміють свою відповідальність перед споживачами. Приміром, 17 вересня 2015 компанії «Сан ІнБев Україна», Carlsberg Ukraine і Efes Ukraine за підтримки галузевої організації «Укрпиво» підписали меморандум про наміри розвивати партнерство і робити кроки щодо профілактики продажу пива неповнолітнім. Меморандум передбачає 18 правил, що визначають необхідні дії для запобігання продажу алкоголю неповнолітнім. Цю ініціативу вже підтримали великі роздрібні
торговельні мережі.

На жаль, незважаючи на про-європейську риторику українських політиків і державних діячів, в реальності законодавство України стосовно пивоварної галузі йде все далі від європейських стандартів. Нагадаємо, що з 1-го липня 2015 го пиво у нас з точки зору регулювання прирівняли до міцного алкоголю, що призвело до додаткових необґрунтованих обмежень, значних збитків і скороченню виробництва.

На відміну від Європи, пивна індустрія у нас не відчуває жодної підтримки від держави, навіть навпаки, постійно з’являються нововведення, що підривають галузь. Як тільки час наближається до прийняття нового бюджету, діри в ньому закриваються в основному за рахунок підакцизних товарів. Виробники пива ще не встигли відійти від літніх нововведень, як у проекті нової податкової реформи, презентованої недавно Мінфіном, пропонується підвищити акциз на пиво в наступному році на 100% – до 2,48 грн/л. У той же час, акциз на міцні спиртні напої хочуть підвищити тільки на 50%. У Директиві угоди про асоціацію з ЄС дійсно прописано зобов’язання України наблизити рівень акцизу до європейських норм. Але для цього передбачено цілих 5 років, щоб галузі змогли адаптуватися! Однак останні законодавчі ініціативи пропонують «провернути» все буквально за кілька тижнів,

– зазначає генеральний директор галузевої організації «Укрпиво» Галина Миколаївна Коренькова.